گاز زدن سرمربی دریافت اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گاز زدن: سرمربی دریافت اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار اجتماعی دیگربزرگراه نمی‌سازیم

در روزهای آینده گزارش کاملی راجع به برج دزاشیب و نحوه برخورد شهرداری با آن منتشر خواهد شد اجمالا موافق عبور بزرگراه شهید شوشتری از زیرزمین هستیم 

دیگربزرگراه نمی‌سازیم

دیگربزرگراه نمی سازیم

عبارات مهم : ایران

در روزهای آینده گزارش کاملی راجع به برج دزاشیب و نحوه برخورد شهرداری با آن منتشر خواهد شد اجمالا موافق عبور بزرگراه شهید شوشتری از زیرزمین هستیم

به گرزارش شهروند ؛٩٧روز از شروع فعالیت «محمدعلی نجفی» در کسوت شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد؛ روزهایی که سمت وسوی اخبار شهری به تغییرات مدیریتی و همچنین بررسی میراث ۱۲ساله محمدباقر قالیباف تخصیص داده شده است داشت و کمتر به برنامه های مدیران تازه پرداخته شد. شورای پنجم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هم آخرهای شهریور امسال، با رأی به دوفوریت طرح ارایه گزارش ١٠٠روزه، نجفی را ملزم به ارایه کارنامه عملکرد قالیباف کرد که قرار است این گزارش در روزهای آینده منتشر شود.

دیگربزرگراه نمی‌سازیم

نزدیک یک هفته پیش از انتشار این گزارش که قرار است جزییات جامعی از میزان دارایی و بدهی های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران منتشر کند، شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به سه عنوان پرحاشیه به «شهروند» توضیح داد. او از برجی گفت که در محله دزاشیب پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته شده است و پیش از این گزارش هایی راجع به تخلف آن انتشار یافته و همچنین برنامه تیم تازه مدیریت شهری جهت بزرگراه پرحاشیه «شهید شوشتری». شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت که بررسی تخلف برج دزاشیب را به شهرداری منطقه واگذار کرده و راهکار حل مسئله چندکیلومتر حاشیه ساز بزرگراه شهید شوشتری را عبور از زیرزمین دانست. او این را هم گفت که بزرگراه شهید شوشتری تکمیل خواهد شد و بعد از آن شهرداری تهران، بزرگراه جدیدی در پایتخت نخواهد ساخت.

تخلف دزاشیب آشکار شود برخورد می کنیم

۲۴ مرداد امسال و در آخرین روزهای مدیریت «محمدباقر قالیباف» بر پایتخت ایران، روزنامه شهروند در گزارشی به تخلف ۱۳ طبقه ای یک برج در شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران و در یک کوچه ۶متری پرداخت که با وجود تمام پیگیری ها، مدیریت وقت شهرداری حاضر به پاسخگویی در این باره نشد. اگرچه در روزهای بعد، عملا تلاش پیمانکار جهت اضافه کردن چهارطبقه تازه به این برج به در بسته خورد و شهرداری منطقه مانع از این کار شد.

در روزهای آینده گزارش کاملی راجع به برج دزاشیب و نحوه برخورد شهرداری با آن منتشر خواهد شد اجمالا موافق عبور بزرگراه شهید شوشتری از زیرزمین هستیم 

ماجرای برج دزاشیب به روزهاي پاياني سال٩٢ برمی گردد كه كلنگ اين پروژه زمين خورد. مجوز این ساختمان براي ١٦طبقه روي زمين و ٨طبقه زير زمين بود ولی مالك ٩طبقه به صورت خلاف روي آن ١٦طبقه ساخت، ساختمان به ٢٥طبقه روي زمين رسيد و در آخرین روزهای مرداد هم اسكلت گذاري براي ساخت ٤طبقه ديگر را هم شروع کرد که با پیگیری رسانه ها و اهالی محل، ساخت این ۴طبقه تعطیل شد ولی ۹طبقه غیرقانونی دیگر همچنان درحال ساخت هست. در روزهای بعد از انتشار گزارش، تعدادی از اعضای شورای چهارم تهران، با تذکراتی در صحن شورا خواهان پیگیری و مقابله با این تخلف شدند که این تلاش ها هم تاکنون نتیجه مشخصی نداشته است.

با عوض کردن مدیریت شهرداری اهالی محل باز هم پیگیر این عنوان شدند که براساس گفته های شهردار تهران، پیگیری این پرونده به شهردار منطقه واگذار شده است هست. حالا محمدعلی نجفی، شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران درپاسخ به این پرسش «شهروند» که آینده این برج و تخلف آن چه خواهد شد، می گوید: «درباره برج دزاشیب، ما گفتیم که خود شهرداری منطقه گزارش کاملی تهیه کند و اگر قطعیت پیدا کند که بدون جواز اقدامی صورت گرفته، حتما با آن برخورد شود و برخورد می کنیم.» آن طور که شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران می گوید؛ در روزهای آینده گزارش کاملی راجع به این برج و نحوه برخورد شهرداری با آن منتشر خواهد شد.

راهکار نجفی جهت بخش پرحاشیه بزرگراه شوشتری

دیگربزرگراه نمی‌سازیم

مدت هاست که وظیفه بزرگراه شهید شوشتری و چندکیلومتر از آن که از جنگل سرخه حصار می گذرد، نامشخص است و در دو سال گذشته عملا این پروژه به حال خود رها شده است هست. بعد از عوض کردن معاونان شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و در اواسط مهر امسال، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین نشست خبری خود یکی از اولویت های تیم تازه شهرداری را تکمیل دو بزرگراه شهید شوشتری و شهید رستگاری مقدم اعلام کرد.

یکی از دو بزرگراهی که به گفته معاون حمل ونقل شهرداری تهران، بالاتر از نزدیک به هزار پروژه نیمه کاره و در اولویت مهم شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گرفته، ساخت بزرگراه شهید شوشتری است که در دو سال گذشته و در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، روند ساخت آن به علت پرسشها محیط زیستی متوقف شده است بود. اوایل مرداد امسال «علیرضا جاوید»، معاون وقت فنی و عمرانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به آخرین وضع این پروژه گفته بود که «به علت عبور این بزرگراه از محدوده جنگل سرخه حصار، دغدغه هایی راجع به حفظ درختان جنگل سرخه حصار مطرح است و به همین علت هم بیش از ۲ سال است که موفق به اخذ مجوز های شرکت محیط زیست جهت تکمیل پروژه شهید شوشتری نشده ایم.»

در روزهای آینده گزارش کاملی راجع به برج دزاشیب و نحوه برخورد شهرداری با آن منتشر خواهد شد اجمالا موافق عبور بزرگراه شهید شوشتری از زیرزمین هستیم 

با این حال و بعد از تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران، تکمیل این پروژه یکی از اولویت های مهم قرار گرفته است که با توجه به انتقادهای این تیم از بزرگراه سازی و همچنین تأکید آنها بر دغدغه های زیست محیطی، این اولویت بندی پرسش برانگیز می شود. گرایش سیاسی مدیران قبلی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با شرکت محیط زیست متفاوت بود ولی در چند ماه گذشته رابطه خوبی بین شهرداری و شرکت محیط زیست برقرار شده است که همین عنوان باعث ایجاد نگرانی جهت فعالان محیط زیست شده است که نکند این همراهی، منجر به آسیب های زیستی محیطی شود.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران چه برنامه ای جهت این پروژه دارد و وظیفه پرونده مخالفت شرکت محیط زیست با تکمیل این بزرگراه به کجا رسیده است؟ شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به این پرسش «شهروند» هم می گوید: «این بزرگراه، مسئله زیست محیطی دارد و ما امیدواریم به توافقی دراین باره برسیم. فکر می کنم قابل طرح و حل باشد، چون بخشی از این بزرگراه را محیط زیست اصرار دارد که از زیرزمین رد شود که به محیط زیست اوج لطمه ای وارد نشود.» نجفی ادامه می دهد که شهرداری هم موافق این راهکار است: «ما هم اجمالا موافق این مسأله و برنامه هستیم و قرار شد در یک کمیته بررسی شود و فکر می کنم قابل بررسی است.»

مترو همچناندر اولویت شهرداری است

دیگربزرگراه نمی‌سازیم

خط ۷ عمیق ترین مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران به طول ۲۷کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است که ۲۰خرداد به وسیله قالیباف افتتاح شد و ۸ آبان با حکم نجفی از دسترس خارج شد؛ مدیران تازه شهرداری و بسیاری از کارشناسان شهری افتتاح این خط را سیاسی دانستند و از غیرایمن بودن آن سخن گفتند. شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در روز تعطیلی این خط، وقت مورد نیاز جهت ایمن سازی آن را ٦ماه دانست و اظهار امیدواری کرد که پیش از تعطیلات نوروز خط ۷ در اختیار مردم قرار گیرد.

او پیش از آن و در وقت نامزدی اش جهت شهرداری تهران، یکی از مهمترین برنامه خود را توجه به حمل و نقل عمومی بیان کرد که این توجه به بزرگراه سازی از میان چندصد پروژه ناتمام، انتقاداتی را به همراه داشته هست. او در پاسخ به این پرسش «شهروند» که «انتظار می رفت تیم تازه مدیریت شهری تأکید روی گسترش مترو داشته باشد تا ساخت بزرگراه» هم می گوید: «مترو از نظر ما اولویت دارد. ولی این بخش از بزرگراه شهید شوشتری بسیار مهم هست، جهت این که می تواند رینگ غربی پایتخت کشور عزیزمان ایران را به رینگ شرقی وصل کند و این در کنار مترو، چون اولویت دارد، جهت ما مهم است و در اولویت ها قرار گرفته است.» نجفی می گوید که درکنار توجه به مترو، تکمیل این بزرگراه به واسطه اهمیت آن در اولویت است ولی از آغازنکردن ساخت بزرگراه تازه هم سخن می گوید؛ موضوعی که به نظر می آید انتظار شهروندان از مدیران شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد و برنامه این مدیران پیش از رسیدن به ساختمان خیابان بهشت هم بوده است.

واژه های کلیدی: ایران | پروژه | شهردار | بزرگراه | شهرداری | شهردار تهران | ترافیک پایتخت | اخبار اجتماعی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs